sobota 1. srpna 2020

Sarada Devi

Sarada Devi ; Sharodā Debi ( pomoc · informace ) ) (22. prosince 1853 - 20. července 1920), narozená Kshemankari / Thakurmani / Saradamani Mukhopadhyay , byla manželkou a duchovním společníkem Sri Ramakrishny , hinduistického mystika a světce devatenáctého století. Sarada Devi je také ctnostně oslovena jako Svatá matka ( Sri Sri Maa ) následovníky klášterního řádu Sri Ramakrishna. 

Jako zasvěcená manželka a duchovní společnice a duchovní učitelka a luminářka sama o sobě je Sri Sarada Devi, známá po celém světě jako Svatá matka, jedinečným jevem v říši posvátných bytostí. Možná, že svědectví samotného Sri Ramakrishny je nejlepším řešením, když se ji pokusíme popsat. Jednou, když masírovala jeho nohy, se ho zeptala, co si o ní myslí. Vysvětlil jí, že stejná Matka (Bhavatarini / Kali), která byla v chrámu Dakshineswar, a stejná Matka, která ho porodila, nyní sedí před tím, než drží nohy. I když je pravda, šlo o hodnocení přicházející od bytosti, která viděla Božskou matkuvšude se objevila konkrétnější chválu. V pozdějších letech, když oba z nich objevili plný božský potenciál v sobě, bylo slyšet, že bohyně Kali, Sarasvati a Lakshmi se v současném věku projevily jako Sri Sarada Devi.



Tento typ zbožňování přicházející z takového zdroje je zjevný. Člověk se však nemusí dívat daleko, než bude objeven, psán a mluven neomezený oceán chvály nejen mniši, oddaní v domácnosti a veřejnost obecně, ale také ti, kteří s ní denně žili. Jeden takový člověk, který se později stal swami v Ramakrishna Řádu, o ní napsal v kostelní písni:

Svatá matka se narodila v roce 1853 ve vesnici v Indii, jen pár kilometrů od rodiště Šrí Ramakrishny. Daleko od náhody, měli tito dva hlubokou misi, kterou měli splnit, a byli odhodláni se oženit a stát se duchovním otcem a matkou pro tisíce ctižádostivých bytostí. Přestože žili celibátně, rodina, která kolem nich vyrostla, je tak rozmanitá, jak si to představivost dovoluje. Od nejvyšší, kdy dokonalé duše, jako je Svámí Vivekananda, po nejsmutnější oddaného a nejchudšího nešťastníka, včetně těch, kteří pracují pod zlým náklonností, je Velká Mistryně a Svatá Matka všechny přijaly jako děti a inklinovaly ke svým mnoha problémům, potřebám a touhám. a aspirace podle jejich schopnosti a temperamentu. Říká se, že Šrí Sarada Devi byl prvním žákem Mistra.


To, že Svatá matka je tak podceňovaná, jak historicky, tak i mezi oddanými Sri Ramakrishny a západním sledováním Svámího Vivekanandy, je způsobeno několika faktory. Nejprve, když byla vdaná za Sri Ramakrishnu, byla to malá pětiletá dívka, tehdy měl přes dvacet tři. Bylo praktické a šťastné, že ona byla školena Ním ve světských a duchovních věcech, když se k němu později připojila v Dakshineswarském chrámu v jejích pozdních dospívajících letech. Za druhé, její subtilní a skromná povaha požadovala, aby za všech okolností zůstávala v zákulisí, sloužila rostoucí duchovní rodině a pracovala jako skrytá síla za prací a posláním Sri Ramakrishny. Zatřetí, mnoho východních kultur má přísná pravidla týkající se skromnosti a odvahy, podle nichž jsou ženy skryty a chráněny podle diktování společnosti.


Podle vlastního připuštění Mistra se v Svaté matce projevily mocné aspekty Božské Matky Vesmíru. Kromě její důležité role ve svém díle, jak zvýšit utrpení, starat se o oddané a sloužit samotnému Mistrovi, by nakonec převzala Jeho poslání a dohlížela na jeho zásadní růst a vývoj, když už nebyl schopen.Po mahasamadhi Šrí Ramakrishny v roce 1886 se stala nositelkou řádů Ramakrishny řád Svatá matka, tehdy jen 33 let. Během prvních let po svém absolvování se vrátila do předkové vesnice Sri Ramakrishny a prožila jednoduchý a strohý život rozptýlený několika poutími. Jednou, při návštěvě Bodh Gaya, pohled na to, jak tam mniši žili v pohodlí ve srovnání s chudými podmínkami jejích vlastních klášterních synů, ji přiměl, aby se intenzivně modlila k Mistrovi za místo, kde by mohli jeho žáci žít a podle toho se uctívat. Později, když byla zajištěna půda pro klášter, částečně díky inspirativní práci Svámího Vivekanandy v Indii a v zahraničí, přijala Svatá matka mnoho oddaných a návštěvníků, kteří přišli kvůli rostoucí slávě Šrí Ramakrishny.


Jednou z důležitějších z těchto povinností bylo zahájení rostoucího počtu hledačů, kteří byli přitahováni k Šrí Ramakršnovi a přímým žákům. Jak šťastní byli ti, kteří obdrželi přímou mantru dikshu (přenos mantry během zasvěcení) od samotné Božské Matky Vesmíru skrze otevřený a čistý kanál Sri Sarada Devi! Stovky těchto duší byly povoleny vstupem do duchovního života a poučení v sadhaně Svatou matkou. V rámci mise Sri Ramakrishny, stejně jako práce Svámího Vivekanandy v Indii a na celém světě, bylo povznesení trpících mas zásadní důležitost. V souladu s tímto úkolem hrál zásadní roli vývoj a emancipace žen, protože Mistr a jeho nejvýznamnější žák věděli, že pokud nebude toho dosaženo, nebude možná žádná regenerace společnosti. Božská Matka Vesmíru by se jednoduše neprojevila v kolektivním srdci lidstva, kdyby božská síla Shakti (Dynamická Matka Realita) ležící spící ve všech bytostech nebyla prosazována a ctěna. Svatá matka v tomto ohledu představuje ideál současné ženy, dokonalý příklad plně probuzené, plně osvětlené síly Shakti. Když Sri Ramakrishna a Swami Vivekananda odstranily všude závoje slabosti a nevědomosti zakrývající mysli lidí, otevřela Svatá matka záplavy pro božský ženský výraz, což ukazuje cestu k osvobození a jedná jako příklad pro ženy, které svět následuje. V ní je vidět dokonale vyvážená směs síly a skromnosti, síly a pokory, odpoutanosti a soucitu, čistoty a praktičnosti. Přijetím Jího jako nejvyššího standardu pro ženy současné doby se vynoří neposkvrněná moc Shakti a domy, rodiny, školy, pracoviště a duchovní centra se znovu stanou čistými a zbožštěnými.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Obserwatorzy